کمک به غزه -نجاست شيعه

چرا با اين همه تبليغات ايران راجع به غزه وقتي حرف از تعيين کننده حمايت کننده اي از سوي حماس براي کمک سياسي در سطح دنيا مي شه اسم ترکها رو ميارن؟ چرا وقتي ميان ايران و مي خوان معاينه بشن از خون شيعه نم

در پاسخ به پرسش فوق گفتني است:
1-در مورد اينكه چرا از تركيه بيشتر به عنوان حامي اسم برده ميشود به معناي اين نيست كه از ايران نيز اسم برده نميشود بسياري از شبكه ها و سايتهاي خبري و خود فلسطيني ها و اسرائيلي ها به مقدم بودن ايران در جبهه حمايت از مردم غزه اعتراف دارند. اگر به پيا مهاي تشكر رئيس دفتر حماس و جهاد اسلامي نسبت به ايران مراجعه نماييد اين نكته بسيار بارز و آشكار است . هرچند عوامل صهيونيسم در سرتاسر جهان و حتي گاهي اوقات در داخل كشور سعي در وارونه جلوه دادن حقايق دارند.حمايت تركيه از فلسطين به دلايلي بسيار حائز اهميت ميباشد زيرا تركيه يكي از همپيمانان اسرائيل در منطقه است و با اسرائيل روابط بسيار نزديكي دارد .و از نظر تاريخي و جغرافيايي فلسطين يكي از بخشهاي جداشده از تركيه در 100سال اخير ميباشد لذا واكنش تركيه بازتاب هاي بيشتري ممكن است داشته باشد . مهم است كه بدانيم تركيه در امداد رساني و كمك به فلسطيني ها به دليل رابطه با اسرائيل امكان بيشتري از ما دارد . حمايت تركيه از ملت فلسطين در اين شرايط زماني به دليل عضويت تركيه در ناتو نيز بسيار بااهميت ميباشد . در كل مطرح شدن تركيه به عنوان حامي ملت فلسطين علاوه بر تقويت موضع به حق ايران موجب ايجاد امكان بيشتر براي رسيدن به هدف آزاد سازي فلسطين كه يكي از اهداف آرماني امام و انقلاب ميباشد شده است.واين مسئله به جايگاه ملت ايران در نزد افكار عمومي جهان و ملت فلسطين آسيبي نخواهد رساند
2-شايعه‌اي که از قديم وجود داشته و اين‌روزها هم تقويت شده است اين است که فلسطینی‌ها و نيروهای حماس، ناصبی هستندو شيعه را نجس ميدانند و حتي درموقع معالجه ي زخمي ها ي حملات اخير به غزه فلسطيني ها به دليل نجس دانستن شيعه از در يافت خون خودداري ميكنند
اين مطلب درست نيست؛ به دلايل زير:
1. ساده‌ترين تعريف از فرد ناصبي اين است: کسي که با اميرالمؤمنين علي(ع) اهل‌بيت پيامبر(ص)‌ دشمني مي‌کند و به آنان جسارت مي‌نمايد. اما در دورن معاصر، تاکنون موردي از جسارت به ائمه و اهل‌بيت در بين فلسطينيان ديده يا گزارش نشده است.
2. همانطور که ذکر شد، اين شبهه بسيار قديمي است. «استاد شهيد مرتضي مطهری» در يک سخنراني در سال ۱۳۴۹ به اين شبهه اينگونه پاسخ داده است( شهید مطهری،آشنایی باقرآن، جلد۴، پاورقی صفحه 32)
3. بیشتر مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند. «ابوعبدالله محمد بن ادریس شافعی» امام اين مذهب نيز متولد غزه بوده است. در بین فرقه‌های چهارگانه اهل سنت، نزدیک‌ترین فرقه به تشیع از نظر علاقه و احترام به اهل بیت(ع) همین فرقه شافعی است. محبت خود شافعي به اهل‌بيت(ع) ـ‌ بويژه شخص اميرالمؤمنين علي(ع) و امام حسین (ع) ـ نيز بسيار معروف و مشهور است. شافعیان هم به تبعیت از امام شافعی نسبت به اهل بیت ارادت دارند و حتي به زيارت مشاهد مشرفه منتسب يه آنان مي‌روند.

4. در سال‌هاي اخير گرايش به تشيع در بين مردم فلسطين بسيار سريع بوده است. گذشته از «شهيد دکتر فتحي شقاقي» و «شهيد محمد شحادة» از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين، اکنون حضور حداقل 10000 شيعه بومي در بين فلسطينيان ساکن در مناطق اشغالي (بدون غزه و کرانه باختري) ، گزارش شده است.
5. در تهاجم اخير رژیم صهیونیستی به ، در روز ۱۰ دی مسجدي به نام مسجد علی بن ابی طالب واقع در محله الزیتون شهر غزه، توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد. واضح است که هيچ فرد ناصبي، نام علی بن ابی‌طالب را روي مسجدش نمي‌گذارد. مدعیان ناصبی بودن مردم فلسطین، به این سؤال جواب دهند که چگونه مردمی می‌توانند هم لعنت‌کننده اهل بیت (ع) باشند و هم آنقدر برای آنها احترام و تقدس قائل باشند که نامشان را بر مساجد خود بگذارند؟
با جستجویی مختصر، در مورد اسامی مساجد فلسطین به نمونه‌هاي زير مي‌رسيم:
ـ مسجد «الامام علی ابن ابی طالب» واقع در در حواره از توابع شهر نابلس، در کرانه باختری.
ـ مسجد «فاطمة الزهراء» در شهر نابلس .
ـ مسجد «فاطمة الزهراء» واقع قریه ارتاح، واقع در جنوب طولکرم و دیگری در شهر نابلس .
ـ مسجد «الحسین بن علی» واقع در خیابان عین سارة شهر الخلیل.
ـ مسجد «الحسین بن علی» واقع در حی الصبرة در نوار غزه.
(در اعلامیه‌هایی که در مورد برگزاری یک راهپیمایی در الخلیل آمده است، نقطه شروع آن، مسجد الحسین بن علی بیان شده است). (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري، كد: 2/100113568)