حادثه 11سپتامبر

درمورد قيام امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي و11سپتامبر آيا روايت از ائمه معصومين(ع) براي آينده داريم؟

اما در مورد پيش گويي هاي معتبري كه در مورد انقلاب اسلامي وجود داشته و به احاديث و روايات معتبر استناد داده شده ؛ در ادامه چند نمونه ارائه مي گردد:
1. رسول اکرم (ص) مي فرمايد: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه ؛ مردمي از شرق قيام ميکنند و زمينه را براي حرکت جهاني مهدي [عج] فراهم ميسازند.»(سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ کنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.)
2. امام باقر (ع) ميفرمايد: «کَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ يطلُبونَ الحَقَّ فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ فَاِذا رَأوا ذلِکَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِکُم، قَتلاهُم شُهَداءُ أما إِنّي لَو أدرَکتُ ذلِکَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ؛ گويا ميبينم مردمي در شرق قيام کرده، حق را طلب ميکنند، ولي به آنان نميدهند. دوباره حق را ميطلبند، به آنان داده نميشود. وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانهها ميگذارند، پس آنگاه حاضر ميشوند که حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نميکنند تا اينکه قيام مي کنند و [حکومت تشکيل ميدهند و] آن [حکومت] را جز به صاحب شما [امام زمان (عج)] تحويل نمي دهند. کشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند. آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درک کنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه ميدارم.»(کتاب الغيبة، ص 145.)
3 . امام صادق (ع) نيز ميفرمايد: « سَتَخلُو کُوفَهُ مِنَ المُؤمِنينَ، وَ يأزِرُ عَنهَا العِلمُ کَما تَأزِرُ الحيُ في جُحرِها. ثُمَّ يظهَرُ العِلمُ بِبَلدٍَ يقالُ لَها قُم، وَ تَصيرُ مَعدِناً لِلعِلمِ وَالفَضلِ حَتّي لايبقي فِي الأَرضِ مُستَضعَفٌ فِيالدِّينِ حَتَّي المُخَدَّرات فِي الحِجال وَ ذلکَ عندَ قُربِ ظُهُورِ قائِمِنا، فَيجعَلُ اللهُ قُم وَ اَهلَهُ قائِمينَ مَقامَ الحُجَِّ وَ لَولا ذلِک لَساخَتِ الاَرضُ بِاَهلِها وَ لَم يبقَ فِي الاَرضِ حُجٌَّ، فَيفيضُ العِلمُ مِنهُ اِلي سائِرِ البِلادِ فِي المَشرِقِ وَالمَغرِبِ فَيتِمُّ حُجََّ اللهِ عَلَي الخَلقِ، حَتّي لايبقي اَحَدٌ عَلَي الاَرضِ لَم يبلُغ اِلَيهِ الدّينُ وَالعِلمُ، ثُمَّ يظهَرُ القائِمُ (عج).؛ به زودي کوفه از مؤمنان خالي ميشود، و علم از آن ميگريزد و پنهان ميشود، آنگونه که مار در سوراخش پنهان ميگردد. سپس علم در شهري به نام قم ظاهر ميگردد و شهر قم کانون علم و فضل ميشود، و چنان دنيا را به حقايق آشنا ميسازد که در روي زمين مستضعفي در دين باقي نماند، حتي زنان در پرده، و چنين زماني نزديک ظهور قائم آل محمد (ص) است. سپس خداوند قم و اهل آن را قائم مقام حجت خدا قرار ميدهد، که اگر چنين نشود زمين اهل خودش را فرو ميبرد و حجتي باقي نميماند. آنگاه علم (علوم اسلامي) از قم به تمام دنيا ميرسد و مشرق و مغرب عالم را فراميگيرد و حجت خدا بر خلق تمام ميگردد، زيرا در تمام روي کره زمين کسي باقي نميماند که دين و علم به او ابلاغ نشده باشد. آنگاه امام زمان(ع) ظاهر ميشود.» (منتخب الاثر، ص 443؛ بحارالانوار، ج 57، ص 213.)
4 . برخي با استفاده از اشعار عرفا نظير پيشگويي هاي شاه نعمت الله ولي براي پيوستن اين انقلاب به ظهور حضرت ولي عصر(عج) استناد كرده اند.(ر.ك: علائم ظهور، ناظم الاسلام كرماني، صص 86-94، مقاله 5؛ جهان در آستانه ظهور، سيد سليمان تنكابني، صص32-45؛ آينده و آينده سازان، محمد دشتي، ص172) چنانكه در ديوان اين عارف آمده :
...چون زمـستــان پنجـمـيـــن بگــذشت *** ششــمين خوش بهـــار مي بينم
نـــــــايـــــــب مـــــهـــدي آشكار شـود ***بلـــكــــه من شــــكــــار مي بينم
پــادشـــــــــــاهي تمــــــام دانــــــايي ***ســــروري بــــا وقـــــــــار مي بينم
بــــنــدگـــان جـنـــــــاب حـضـــــــرت او ***سر به سر تـــاجــــــــدار مي بينم
تا چــهــــــــــل ســـــــــال اي برادر من ***دور آن شــــهــــــــــريــار مي بينم
دور او چـــــون شود تـمـــــــــام به كام ***پســـــرش يــــــــــادگار مي بينم
پادشـــــــــــاه و امام هفــــــت اقـــليم ***شـــــــــــاه عـــالي تبار مي بينم
بــعــــد از آن خـــود امــام خـــواهد بود ***كه جــــهـــــان را مــدار مي بينم
مــيـم و حــــامـــيــم و دال مي خوانم ***نـــــــــام آن نــــــامـــدار مي بينم
صــــــورت و سيـــرتـــــش چو پيـــغمبر ***عــلـــم و حـلمش شعار مي بينم
ديـــن و دنـــيــا از او شـــود مـــعــمـور ***خـلـــــــق از او بـخـتــيـار مي بينم
يـــــد بـــيــضـــا كـــه بـــاد پــايـــــنـــده ***بــــــــــاز بــا ذوالــفــقــار مي بينم
مـــهــدي وقــــت و عيــــســــي دوران *** هر دو را شـــهــســـــوار مي بينم
گـلــشـــن شـــــرع را هـــمـي بــويــم ***گــــل ديـــــــــن را به بار مي بينم
اين جـهــــان را چــو مصـر مي نــــگرم ***عـــدل او را حـــــــصــــار مي بينم
هـــــفــت باشــــد وزيــــر ســـلـطــانم ***هـــمــه را كـــــامـــــكــار مي بينم
عاصـــــــــــيان از امام معصــــــــــومـم ***خــــجــــل و شرمـســـار مي بينم
بر كـــــف دســــت ســـــــاقي وحــدت ***بـــاده خــــوشــــگــــــوار مي بينم
...
(ديوان شاه نعمت الله ولي - تهران: نشر طلوع - چاپ پنجم 1370)
گذشته از اشعار و پيشگوييهاي شاه نعمت الله ولي، برخي ديگر براي پيشگويي اين انقلاب و ادامه آن تا ظهور حضرت ولي عصر(عج) به اشعار سيد احمد علي خسروي (متوفاي 1381 هـ.ش) كه به ادعاي خودش با كمك علم جفر در اوائل حكومت محمد رضا پهلوي سروده و يا رباعي هاي خواجه نصير طوسي و سلطان الغ بيگ توسل جسته اند. (ر.ك: جهان در آستانه ظهور، سيد سليمان تنكابني، صص 32-35، 29 و 32 ؛ و جهت آشنايي بيشتر در اين زمينه ر.ك : انفجار نو، زمينه ساز ظهور/ پورسيد آقايي، سايت امام مهدي(عج) ) و همچنين اشعار و پيش گويي هاي نوستر آداموس نيز مورد استناد برخي نويسندگان در مورد انقلاب اسلامي واقع شده است .
5. بالآخره امام (ره) به عنوان يك انسان عارف و روشن ضمير مي فرمايد : «انقلاب مردم ايران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهاني اسلام به پرچمداري حضرت حجت (ارواحنا فداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.»(صحيفه نور، ج 21، ص 327، تاريخ 2/1/68.) و اميد مي رود انقلاب اسلامي، همچنان که از الطاف امام عصر (عج) است، به شهادت دستاوردهاي عظيم آن زمينه ساز حکومت آن حضرت و متصل به قيام او نيز خواهد بود. انشاءالله.
قبلا بايد به اين نكته توجه داشت كه احاديثى كه نوشته مى شود نظر به اينكه در آنها نام صريح رهبر انقلاب اسلامى ما برده نشده صد در صد تطبيق آنها قطعى نيست ولى مضمون آنها مضمونى است كه به ذهن نزديك مى رسد كه ارتباط به انقلاب اسلامى و رهبريت آن داشته باشد. اكنون به قسمتى از اين گونه احاديث توجه فرمائيد. «عن ابى الحسن الاول»عليه السلام« قال رجال من اهل قم يدعو الناس الى الحق يجتمع معه قوم كزبر الحديد لاتزلهم الرياح العواصف و لايملون من الحرب و لايجبنون و على الله يتوكلون و العاقبه للمتقين؛(بحار الانوار، ج 60، آيه 21) از امام سجاد»عليه السلام« روايت است كه فرمود: مردى از اهل قم (خواهد آمد) كه مردم را به حق دعوت مى كند گروهى با او اجتماع مى كنند كه (در صلابت و استحكام ايمان مانند پاره هاى آهن مى باشند تند بادها و طوفان ها آنان را نمى لغزاند و از جنگ خسته نمى شوند و از (دشمنان) نمى ترسند و تنها بر خدا توكل مى كنند و عاقبت (فرجام نيكويى) از آن پرهيزكاران است». حديث ديگر: «و روى بعض اصحابنا قال كنت عند ابى عبد الله»عليه السلام« جالسا اذ قرء هذه الايه... وعد اوليهما بعثنا عبادا لنا اولى باس شديد فجاسوا خلال الديار و كان وعدا مفعولا فقلنا جعلنا فداك من هولاء فقال ثلاث مرات هم و الله اهل قم؛(بحارالانوار، ج 60، ص 216) وقتى موعد اولين نوبت فساد شما يهوديان رسيد افرادى را از بندگان خويش كه داراى قدرت و شدت باشند بر شما مى فرستيم تا در دل خانه ها نفوذ كنند و اين وعده اى است كه انجام خواهد شد، گفتيم فدايت شويم اينان چه كسانى مى باشند؟ آن حضرت سه مرتبه فرمود آنان به خدا سوگند اهل قم مى باشند». در اين حديث چنين آمده كه پس از طغيان و سركشى و فساد يهوديان خداوند افرادى از، اهل قم را به درون خانه هايى كه آنان در آنها سكونت دارند (براى سركوبى آنان خواهد فرستاد اين بيان كه گروهى از اهل قم براى سركوب يهوديان به محل سكونت آنان در مناطق يهودى نشين اعزام مى شوند مطلبى بوده كه در گذشته مناسبتى براى آن به ذهن نمى رسيده است اما اكنون كه رفتن پاسداران عزيز ما به سوريه و لبنان و حركت به قدس و جنگ با اسرائيل مطرح است اين مطلب اعجازآميز بوده و تجلى خاصى دارد. روايت ديگر: «قال رسول الله يخرج الناس من المشرق فيوطئون للمهدى يعنى سلطانه. (بحارالانوار، ج 51، ص 87) در اين حديث از پيامبر اسلام روايت شده كه فرمود: گروهى از مشرق زمين قيام مى كنند و زمينه را براى سلطنت و ظهور حضرت مهدى»عليه السلام« فراهم مى آورند. اميد است اين انقلاب اسلامى ما كه تنها انقلابى است در سطح جهان كه هدف آن استقرار نظام اصيل اسلام و تعاليم مذهب تشيع در سطح جهان است همان انقلابى باشد كه در حديث مذكور آمده كه زمينه ساز ظهور حضرت مهدى و حكومت عدل جهانى آن گرامى باشد. حديث ديگر: «عن ابى جعفر»عليه السلام« انه قال كانى بقوم قد خرجوا بالمشرق يطلبون الحق فلايعطونه ثم يطلبونه فلايعطونه فاذا راوا ذلك وضعوا سيوفهم على عواتقهم فيعطون ماسا لوا فلا يقبلونه حتى يقوموا و لا يدفعونها الا الى صاحبكم قتلا هم شهداء اما انى لوا دركت ذالك لا بقيت نفسى لصاحب هذالامر؛(بحارالانوار، ج 52، ص 243) و نيز از امام باقر»عليه السلام« است كه فرمود گويا من قومى را مى بينم كه در مشرق براى طلب حق قيام كردند ولى حق آنان به آنان داده نمى شود آنان طلب حق مى كنند ولى دشمنان آنان از اداى، حق آنها امتناع مىورزند وقتى اين وضع را مشاهده مى كنند سلاح خويش را بر شانه هايشان گذاشته (مسلح مى شوند) وقتى دشمن اين وضع را مى بيند حاضر به اداى حق آنان مى شود ولى اينان نمى پذيرند و قيام مى كنند و اين را (حكومت را) جز به صاحب شما (امام زمان(عليه السلام« نخواهند سپرد. كشته هاى آنان شهيد خواهد بود...». به نقل از سايت تبيان (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، كد: 2/100117234)

دیدگاه ها

ارسال ديدگاه جديد

(لطفا از درج سوال در ديدگاه ها خودداري فرماييد براي طرح سوالات خود به اين آدرس مراجعه فرماييد)

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • تگ های مجاز : <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br>
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
  •  

 

کد امنیتی
این سوال برای آزمایش کردن شما است که آیا شما یک بیننده واقعی ( انسان ) هستید و یا یک رایانه برای ساخت اسپم .
8 + 3 =
دو عدد را جمع کنید و وارد کنید . به عنوان مثال 1+3 را باید 4 وارد کنید .